ЕЛЕКТРОННИ РЕГИСТРИ ИЗМЕСТВАТ ТРОМАВИТЕ АДМИНИСТРАТИВНИ УСЛУГИ
В община Ардино приключи процедурата по преписване (сканиране) регистрите на населението по смисъла на Закона за гражданската регистрация. Съществуващата информация от хартиените регистри в отдел „ГРАО” на местната администрация и кметствата е включена в архив от електронни образи - чрез сканиране, без да е наложително създаването на информационна система за обработката й. По думите на Поля Тончева от Софийската фирма „Ахтопис” цифровизацията на важните регистри е лесен за работа и предимство е определянето на нива на достъп в йерархията на администрацията. Ограничава се прекия контакт с оригиналните документи, което не поврежда и опазва архива. Намирането на търсения документ става за секунди и рязко повишава качеството на извършваните услуги. При нужда може да се транспортират документи по електронен път. Секретарят на общината инж. Кемал Алиев поясни, че в хода на цялостно изграждане и водене на електронни регистри първите стъпки са успешни, в това се уверяват самите кметове на населените места и наетите служители в сектора на административните услуги, тъй като в условията на глобализация неимоверно нараства необходимостта от бърз, лесен и евтин достъп до информация.
Саффет ЕРЕН