ОБЯВЛЕНИЕ
УВАЖАЕМИ ЖИТЕЛИ НА ОБЩИНА АРДИНО,
На 13.03.2021 г. в община Ардино стартира проект BG05M9OP001-6.002-0034-С01 „Патронажна грижа + в община Ардино“, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M9OP001-6.002 „Патронажна грижа +“.
Проектът има за цел да осигури подкрепа чрез предоставяне на патронажни грижи за възрастни хора и лица с увреждания чрез услуги в домашна среда в отговор на безпрецедентните предизвикателства, свързани с разпространението на COVID-19. Ще се осигури продължение на подкрепата по осигуряване на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домове на лицата, които са най-застрашени от Корона вируса.
Услугите ще се предоставят чрез общинското предприятие „Център за услуги в домашна среда“ в периода 13.03.2021 - 12.03.2022 г. и включват следните дейности:
• Здравни услуги
• Психологическа подкрепа
- Социална подкрепа/санитар
В тази връзка община Ардино обява безсрочен прием на заявления от кандидати за ползване на услугите.
За ползване на мобилните здравно-социални услуги, които ще се предоставят по домовете от квалифициран персонал, могат да кандидатстват:
- Хора с увреждания;
- Възрастни хора в невъзможност от самообслужване;
- Лица над 54 г.;
- Други уязвими групи, вкл. лица поставени под карантина във връзка с COVID-19;
- Лица от рисковите групи за заразяване с COVID-19.
На всяко лице, подало заявление за ползване на здравно-социални услуги ще се изготви индивидуална оценка от социалния работник по проекта по утвърдена Методика за оценка на потребностите.
Кандидатите за ползване на патронажна грижа подават следните документи:
- Заявление по образец;
- Документ за самоличност – лична карта/акт за раждане (копие и оригинал за справка);
- Документ за самоличност на законния представител – настойник, попечител (за справка);
- Експертно решение на ТЕЛК/НЕЛК, Епикризи, Протокол на ЛКК и други документи, удостоверяващи здравословното състояние на лицето/детето (копие);
- Декларация за обработка на лични данни (по образец);
- Пълномощно (ако заявлението не се подава лично).
След извършване на оценка на потребностите, на включените в проектните дейности лица ще бъде предоставена комплексна услуга до 2 часа на ден - ежедневно или периодично, според потребностите, като не се допуска дублиране на дейностите с ползваните услуги/дейности по други програми и проекти.
Заявления могат да се подават всеки работен ден от 9:00-12:00 часа и от 13:00-17:00 часа в офиса на Център за услуги в домашна среда (бивша сграда на БКС), находящ се в гр. Ардино, ул.“Пирин“ № 20, ет. 2.
инж. ИЗЕТ ШАБАН
Кмет на община Ардино
ПРИЛОЖЕНИЯ:
ОБЯВЛЕНИЕ
Заявление - потребител